kristeltebokkel

‘Waarover moet ik bloggen?’ Eén van de meest gestelde vragen die ik krijg. Jij denkt er misschien anders over, maar zo moeilijk is dat antwoord niet. Iedereen kan starten met bloggen. Ook jij! En ja, je hebt altijd iets te vertellen.

kristeltebokkel

Wat veel mensen doen wanneer ik vraag of ze al begonnen zijn met bloggen is in de verdediging schieten. ‘IK?! Ik heb toch niets te vertellen? Alles staat al op internet.’
Daar ben ik het totaal niet mee eens. Tuurlijk, het internet staat vol met informatie, maar je hebt écht iets toe te voegen. Anders heeft jouw bedrijf geen bestaansrecht. Want er zijn vast anderen die doen wat jij doet, toch? Mensen kiezen voor jou! Ze willen ook informatie van jou. En die informatie ga jij geven via jouw blog.

Hieronder vind je 16 ideeën zodat jij NU kunt beginnen met het schrijven van jouw eerste blog:

  1. Een veel gestelde vraag
    Ook aan jou worden vragen gesteld. Beantwoord de vragen die regelmatig terugkomen in een blog! Zorg er wel voor dat je slechts één vraag per blog behandeld. Anders wordt het een onoverzichtelijk zootje.
  2. Hoe begon jij met jouw bedrijf?
  3. Stel jezelf voor
    Geef jouw bedrijf een gezicht. Maakt het persoonlijker en interessanter voor de klant.
  4. Wat leerde jij in de tijd dat je ondernemer bent?
  5. Wat zijn jouw 3 favoriete boeken/podcasts/video’s?
  6. Hoe zorg je ervoor dat jouw kennis up-to-date blijft?
    Schrijf over opleidingen, cursussen etc. die je doet.
  7. Waar kun jij niet zonder?
    Houd het dan wel een beetje zakelijk ;). Wat heb je nodig om je werk goed te kunnen doen?
  8. Woordenlijst met vaktermen
    Leg de moeilijke woorden die jij veel gebruik uit.
  9. Beschrijf hoe jij te werk gaat. Wat is belangrijk voor de klant om te weten voordat ze je boeken?
  10. Laat klanten vertellen over jouw dienst/product.
  11. Geef een handleiding voor een product/dienst
  12. Lijstjes doen het heel goed!
    10 keer de beste verzorgingsproducten
    3 tips om jouw huis op te ruimen
    6 keer de lekkerste recepten voor pakjesavond
    etc…
  13. Een kijkje achter de schermen
    Laat mensen zien hoe jouw werkdag eruit ziet.
  14. Haak in op de actualiteit
  15. Licht jouw product/dienst uit
    Altijd goed om je product/dienst nog een keer onder de aandacht te brengen, toch?
  16. Laat resultaten zien
    Bijvoorbeeld een before-after of het resultaat van een campagne.

Hiermee kun je wel even vooruit, toch? Mocht je stiekem toch nog een beetje hulp willen bij het vinden van goede blogonderwerpen, dan mag je me altijd een berichtje sturen!

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

× Kan ik je helpen?